Mani Gyenes: „Eu zic că pot să mai merg încă foarte mulţi ani în Raliul Dakar”

Data:

Pilotul sătmărean Mani Gyenes, inclus în lista legendelor Raliului Dakar începând cu ediţia 2020, se pregăteşte pentru o nouă aventură în 2023 a legendarei curse off-road şi speră că îşi va putea hrăni pasiunea şi în următorii 15 ani, potrivit Agerpres.

Gyenes, deşi a suferit o accidentare gravă în 2020, triplă fractură de tibie, peroneu şi gleznă, speră să mai concureze încă 15 ani în Raliul Dakar: ”Eu zic că pot să mai merg încă foarte mulţi ani în Dakar, dar aşa să mă bat pentru un rezultat, să fiu printre primii 30 la general sau pe podium la clasa Malle Moto sau la clasa Marathon, eu zic că mai pot cinci ani, acum am 38 de ani şi până la 42-43 de ani mai pot să fac acest lucru. Dar ca să fiu doar prezent la Dakar, eu cred că mai pot merge încă 15 ani aşa fără obiectiv”.

”În ce priveşte ediţia 2022, chiar pot să zic că mi-am îndeplinit multe obiective, dar ca întotdeauna vrei să obţii un rezultat cât mai bun şi mai bun decât ai făcut până acum. În clasamentul general, nu cred că am şanse să-mi îmbunătăţesc locul 14 din 2016, dar la clasa Original Malle Moto (fără asistenţă tehnică) aş vrea totuşi să prind un podium. Asta ar fi important pentru mine să fiu acolo pe podium. Aş vrea să câştig, dar este din ce în ce mai greu. Vin concurenţi foarte bine pregătiţi şi ei, iar eu vin după o accidentarea destul de urâtă la picior, acum doi ani, şi pe mine asta mă deranjează foarte mult şi poate, fără să-mi dau eu seama, sunt mai preventiv şi nu mai pot să merg în acel ritm în care am mers înainte. Am dureri încă, şi în funcţie de vreme şi când fac plimbări, dar pe motocicletă nu pot să zic că mă deranjează foarte tare, dar în timpul plimbărilor am probleme”, a declarat Gyenes pentru AGERPRES, cu prilejul unui eveniment în care a rememorat aventurile sale în cele 12 participări la Dakar, începând cu Africa şi America de Sud şi până în Arabia Saudită.

În cele 12 participări la Dakar, începând cu 2007, Gyenes a terminat cursa de zece ori, cele mai bune performanţe ale sale fiind un loc 14 la general în 2016, victorii la clasa Marathon în 2021 şi 2015, victorie la clasa Malle Moto în 2020, locul doi la aceeaşi clasă în 2021. La clasa Marathon, concurenţii nu au voie să schimbe părţi esenţiale ale motocicletei, chiar şi în caz de defecţiune.

Costurile unei prezenţe în Raliul raid Dakar sunt importante, începând cu o taxă de înscriere de 16.000 de euro până la costul unei motociclete noi, de circa 35.000 de euro.

”Plata de înscriere este 16.000 de euro, încă nu am plătit-o pentru 2023, dar o să plătim prima rată şi apoi facem demersurile ca în fiecare an. Bugetul nu e încă stabilit, nu ştim exact traseul, nu s-a făcut public, dar cred că 99% va fi tot în Arabia Saudită şi o să ne ducă prin locuri noi, dar eu sunt pregătit pentru asta şi sper să fiu acolo fără accidentări. Anul acesta nu putem lua un motor mai performant, pentru că fabrica nu are de vânzare. Voi merge cu aceeaşi motocicletă din ultimii doi ani. Motocicletele de raliu, pregătite pentru Dakar, se ridică la 35.000 de euro”, a precizat Gyenes.

Pilotul sătmărean a adăugat că prima sa experienţă din dunele africane i-a schimbat viaţa: ”În 2007, nu îmi imaginam să ajung la atâtea ediţii. Şi cel mai important pentru toată lumea care merge prima dată la un Dakar este să ajungă la finiş. Nu contează pe ce poziţie ajungi. Eu am ajuns la finiş şi pot să zic că mi s-a schimbat şi viaţa. Ştiam că toată lumea este atentă la mine, din România toată lumea mă urmăreşte şi am vrut neapărat să ajung la finiş. Asta m-a ajutat foarte mult de-a lungul timpului. Eu cred că dacă prima mea participare ar fi eşuat, atunci nu aş mai fi reuşit vreodată să ajung acolo”.

Sursa: Agerpres

Distribuie:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CITESTE SI

Fotbal: Alexis Sanchez se desparte de Inter Milano la finalul sezonului

Internaţionalul chilian Alexis Sanchez va părăsi clubul italian de fotbal Inter Milano la finalul acestui sezon, când contractul...

Ciclism: Echipa lui Tadej Pogacar (UAE Emirates) pentru Turul Italiei 2024

UAE Emirates a dezvăluit marţi componenţa echipei, cu câţiva căţărători de elită, dar şi rutieri puternici, care îl...

Fundaţia Ţiriac anunţă debutul Romanian Tennis Series, un circuit propriu cu 14 turnee ITF Futures

Fundaţia Ţiriac anunţă debutul Romanian Tennis Series, un circuit propriu cu 14 turnee ITF Futures care se vor...

Tenis: Medvedev, pentru prima oara in sferturile turneului de la Madrid (ATP)

Tenismanul rus Daniil Medvedev, numărul patru mondial, a reuşit să se califice pentru prima oară în sferturile de...