Formula 1 va discuta posibilitatea de a acorda puncte primilor 12 clasaţi din 2025

Data:

Echipele de Formula 1 vor discuta joi o propunere de a creşte acordarea de puncte de la primii zece clasaţi, cât este în prezent, la primii 12, din sezonul viitor, transmite Reuiers.

Un purtător de cuvânt al Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA) a confirmat faptul că propunerea figurează pe agenda de joi, alături de alte propuneri regulamentare, la reuniunea virtuală a comisiei care include FIA şi deţinătorul drepturilor comerciale.

E nevoie ca şase din cele zece echipe din Formula 1 să voteze în favoarea acestei propuneri pentru a fi adoptată, însă unele dintre echipe au indicat deja că nu o vor bloca.

”Pare că sunt două grupări în Formula 1 în acest moment. Echipele de pe locurile 6-10 luptă la fel de tare între ele ca şi cele de pe locurile 1-5”, a afirmat directorul campioanei Red Bull, Christian Horner, după Marele Premiu al Chinei, desfăşurat în weekendul trecut.

Actualul sistem de punctaj, valabil din 2010, acordă puncte doar primelor zece locuri, într-o secvenţă 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Conform noii propuneri, noul sistem vine cu secvenţa 25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Până în 2003 doar primii şase clasaţi primeau puncte.

După primele cinci curse ale sezonului, sunt trei echipe care nu au acumulat niciun punct, în timp ce RB a obţinut doar 7 puncte, iar Haas 5. În prima parte a clasamentului, Red Bull domină cu 195 de puncte, iar Aston Martin, ocupanta locului cinci, are 40 de puncte.

Dacă s-ar fi acordat puncte şi locurilor 11 şi 12, fiecare echipă ar fi avut puncte, Sauber şi Alpine, câte 2 fiecare, iar Williams 5.

”Nu sunt împotrivă”, a declarat conducătorul echipei Ferrari, Fred Vasseur, care anterior a fost la Sauber, când echipa purta numele Alfa Romeo.

”Înţeleg perfect frustrarea care există uneori când reuşeşti un weekend foarte bun, dar nu există niciun DNF (abandon) în faţa ta şi închei pe locul 11, iar recompensa este zero”, a mai spus Vasseur.

Laurent Mekies, team principal la RB, a declarat pentru autosport.com situaţia actuală e greu de explicat sponsorilor.

”Dacă priveşti nivelul de competitivitate al primelor cinci echipe şi la nivelul de fiabilitate al maşinilor, înseamnă că de cele mai multe ori te lupţi teoretic pentru zero puncte şi nu credem că e corect acest lucru”, a subliniat Mekies.

Şi omologul său de la Haas, Ayao Komatsu, are o opinie similară: ”În prezent, avem trei echipe cu zero puncte şi nu cred că asta e bine pentru sport”.

Pilotul danez Kevin Magnussen (Haas) a avut chiar o contrapropunere: ”Poate ar fi bine să se acorde puncte tuturor. Pentru primul loc 50 de puncte, iar apoi descrescător. Nu va schimba nimic la vârf, dar ar face cursele mai interesante pentru ultimele cinci echipe”.

AGERPRES

Distribuie:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CITESTE SI

Polo: CSA Steaua, favorită la cucerirea titlului

CSA Steaua Bucureşti se află la un singur succes de câştigarea celui de-al 20-lea său titlu naţional, după...

Fotbal: Farul Constanţa – Sepsi OSK 1-4, în play-off-ul Superligii

Farul Constanţa a fost învinsă fără drept de apel de Sepsi OSK Sfântu Gheorghe, cu scorul de 4-1...

Tenis: Swiatek şi Sabalenka, în finala de la Madrid

Poloneza Iga Swiatek şi belarusa Arina Sabalenka, primele două jucătoare ale lumii, ca şi în 2023, se vor...

Mijlocaşul Phil Foden (Manchester City), cel mai bun jucător al anului în opinia Asociaţiei Jurnaliştilor de Fotbal

Mijlocaşul ofensiv Phil Foden, la masculin, şi atacantul Khadija 'Bunny' Shaw, la feminin, ambii de la Manchester City,...