F1: Verstappen răspunde criticilor privind pilotajul său – Sunt triplu campion mondial, ştiu ce fac

Data:

Olandezul Max Verstappen (Red Bull), actualul lider al Campionatului Mondial de Formula 1, a răspuns criticilor care i-au fost aduse după ce primit două penalizări succesive din partea comisarilor Marelui Premiu al Mexicului, la sfârşitul săptămânii trecute, pentru două depăşiri controversate în faţa rivalului său în lupta pentru titlu, britanicul Lando Norris.

Cei doi piloţi au revenit joi asupra incidentului de pe Autodromo Hermanos Rodriguez, iar opiniile lor nu s-au schimbat prea mult. „99% dintre oameni cred că a meritat sancţiunile pe care le-a primit”, a spus Norris. „În ceea ce mă priveşte, a trebuit să evit două accidente. Întotdeauna am spus că îmi doresc bătălii curate şi, după părerea mea, asta am făcut şi am susţinut de la începutul carierei mele. Nu depinde de mine să-mi schimb modul de a face lucrurile, ci de el”, a adăugat britanicul.

Incidentul dublu din Mexic a generat multe critici care vizează modul lui Verstappen de a se apăra. Unele dintre reproşurile adresate olandezului au venit din partea britanicului Damon Hill, campionul mondial din 1996, care a afirmat în cadrul podcastului Skysport F1: „Problema lui Max este că pur şi simplu refuză să cedeze cel mai mic teren în timpul unei depăşiri”. Iar Hill a mers şi mai departe cu reproşurile: „Nu ar trebui să ai voie să-ţi foloseşti maşina ca pe o armă”.

Max Verstappen a reacţionat la rândul său joi, într-un mod foarte scurt şi destul de sec la comentariile fostului pilot din Albion: „Nu ascult astfel de sfaturi. Sunt triplu campion mondial. Cred că ştiu ce fac. Am părerea mea despre aceşti oameni, dar nu trebuie să o împărtăşesc. Ascult doar persoanele apropiate de mine. Unii sunt acolo doar pentru a atrage probleme. Şi ştiu cine sunt aceşti oameni. Nu-i dau nicio atenţie. Sunt într-un moment al carierei mele în care ştiu ce oameni mă susţin”.

Campionul olandez nu intenţionează să-şi schimbe stilul în care se apără şi nici nu are de gând să intre în discuţiile celor care doresc modificări ale regulilor de penalizare. „Uneori lucrează în favoarea ta, alteori nu. Lucrurile nu vor fi niciodată perfecte. Te vei implica într-o confruntare şi apoi vei dori mai multe reguli a determina ce este permis şi ce nu. Iar atunci când lucrurile sunt prea reglementate, vrei să relaxezi regulamentul. Este o dezbatere fără sfârşit”, a comentat pilotul echipei Red Bull.

Înaintea Marelui Premiu al Braziliei, programat în acest weekend la Interlagos, Max Vestappen are un avans de 47 de puncte faţă de Lando Norris în clasamentul piloţilor. Olandezul va fi retrogradat cinci locuri pe grila de start a cursei braziliene, pentru o nouă schimbare a motorului monopostului său, peste cota prevăzută de regulament.

AGERPRES

Distribuie:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CITESTE SI

Antrenorul Luis Enrique (PSG) speră să rămână pe banca tehnică

Luis Enrique, antrenorul lui PSG, al cărui contract nu a fost deocamdată prelungit, spune că s-a simţit foarte...

Formula E mută testele din presezon de la Valencia la Madrid, din cauza inundaţiilor

Organizatorii Campionatului Mondial de Formula E, dedicat monoposturilor 100% electrice, au decis joi să multe testele din presezon...

Mourinho, accidentat uşor la un antrenament după ce s-a ciocnit de un jucător

Portughezul Jose Mourinho, antrenorul echipei de fotbal Fenerbahce Istanbul, una dintre cele mai valoroase din Turcia, a suferit,...

Iga Swiatek şi Arina Sabalenka se vor lupta pentru tronul WTA la Turneul Campioanelor de la Riad

Ultimul act al luptei pentru primul loc în clasamentul WTA se va duce începând de sâmbătă între belarusa...