Pilotul britanic Lewis Hamilton (Ferrari) a declarat că este de acord cu părerea campionului mondial Max Verstappen (Red Bull) că startul Marelui Premiu de Formula 1 al Belgiei nu ar fi trebuit amânat din cauza ploii, scrie DPA.
Verstappen a catalogat decizia directorului de cursă, Rui Marques, de a afişa steagul roşu după un singur tur de formare în ploaie pe circuitul Spa-Francorchamps, drept ”proastă” şi ”mult prea precaută”.
În urma unei întârzieri de o oră şi 20 de minute – despre care FIA a spus că s-a datorat ”vizibilităţii slabe” – cursa a început în cele din urmă, dar cu un start în spatele maşinii de siguranţă pentru următoarele patru tururi.
Hamilton a reuşit să treacă de la pneuri intermediare la pneuri uscate după doar şapte tururi de cursă.
Şi când i s-a spus lui Hamilton, care a recuperat 11 locuri pentru a termina pe locul şapte, că Verstappen a susţinut că Marele Premiu ar fi trebuit să înceapă imediat, el a susţinut afirmaţia: ”Sunt de acord. Maşina mea era pregătită pentru asta şi au aşteptat să se usuce. Mai ales la final. Era o linie uscată şi aproape fără stropi de apă.”
În ultimii 100 de ani au existat 49 de decese în rândul piloţilor la Spa-Francorchamps – cele mai recente fiind ale olandezul Dilano Van’t Hoff, în vârstă de 18 ani, în 2023, şi francezului Anthonie Hubert, într-o cursă de Formula 2, cu patru ani înainte.
Ultima cursă de Formula 1 de la Silverstone a avut loc, de asemenea, în condiţii de umiditate, iar Hamilton, 40 de ani, a continuat: ”A fost doar o reacţie la Silverstone. Ne-am aşezat şi am vorbit despre asta după Silverstone. Mulţi piloţi din ultima cursă au spus că nu ar fi trebuit să repornim, din cauza lipsei de vizibilitate. Şi imediat ce cineva din faţă a spus: ‘vizibilitatea este destul de rea’, ceea ce nu a fost grozav, dar nici la fel de rea ca în ultima cursă, au decis pur şi simplu să aştepte. Totuşi, au făcut o treabă bună. Desigur, am ratat o parte din cursele extrem de umede, ceea ce ar fi fost frumos. Dar, dintr-un anumit motiv, stropii de aici sunt ca o ceaţă.”
În 2021, cursa afectată de ploaie a fost abandonată după doar două tururi în spatele maşinii de siguranţă. Apărând decizia de amânare a startului evenimentului de duminică, coechipierul lui Hamilton la Ferrari, Charles Leclerc, a declarat: ”Pe o pistă ca aceasta nu poţi uita istoria şi ce s-a întâmplat în trecut, aşa că aş prefera să fiu în siguranţă decât să plec mai devreme.”
Oscar Piastri, care a câştigat în Belgia, mărindu-şi avansul în clasament faţă de Lando Norris la 16 puncte, a susţinut decizia amânării startului: ”Am dat un feedback la FIA că am prefera să fim mult mai în siguranţă. Dacă aţi fi fost pretenţioşi, aţi fi putut spune că am fi putut face un tur mai puţin în spatele maşinii de siguranţă, dar merită riscul? Prima dată când am încercat să începem cursa, cu doar Lando în faţă, nu am putut vedea nimic, aşa că vă puteţi imagina cum este pentru băieţii din spate.”
AGERPRES