Compania Ifema Madrid şi consorţiul format din compania spaniolă de construcţii Acciona şi compania franceză Eiffage Construccion au semnat marţi contractul pentru construcţia circuitului de Formula 1 din capitala Spaniei, iar lucrările vor începe imediat, potrivit comunicatului publicat de Acciona, citat de EFE.
Compania Acciona a explicat că societatea mixtă, formată cu o participaţie spaniolă de 60% şi una franceză de 40%, intenţionează să înceapă toate lucrările la structurile şi elementele permanente încă din luna aprilie, cu scopul de a finaliza circuitul până în mai 2026.
Cu un buget de bază de 111 milioane de euro, contractul pentru această pistă, care va găzdui Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei din 2026 până în 2035, a fost atribuit acestei asociaţii mixte pentru 83,2 milioane de euro.
Contractul include asamblarea şi demontarea tuturor structurilor şi amenajărilor temporare ale pistei pentru a permite desfăşurarea cursei, precum şi refacerea drumurilor publice care vor face parte din traseu pentru uzul zilnic, odată cu încheierea cursei.
Circuitul de la Madrid se va numi ”Madring” şi va avea o pistă cu secţiuni urbane şi non-urbane, cu o lungime de aproape cinci kilometri şi jumătate (5.400 de metri) şi 20 de viraje.
Conceput să îndeplinească standardele de omologare FIA Grade 1, cea mai mare parte a circuitului (4.100 de metri) va străbate terenul deţinut de Ifema Madrid, în timp ce alţi 1.300 de metri vor fi pe drumurile publice.
Până în prezent, Madrid a găzduit de nouă ori o cursă de Formula 1, inclusiv Marele Premiu al Spaniei, toate pe circuitul Jarama: prima în 1968, cu victoria englezului Graham Hill, iar ultima în 1981, când a câştigat canadianul Gilles Villeneuve.
Acciona şi Eiffage Construction vor folosi biocombustibil HVO regenerabil pentru maşini şi vehicule, precum şi energie electrică regenerabilă pentru instalaţiile de construcţii. În plus, 60% din totalul pământului şi materialelor mutate vor fi reutilizate pe şantierul propriu-zis, iar restul de 40% vor fi depozitate pentru utilizare ulterioară în alte proiecte.
AGERPRES