Platforma de comerţ online Ali Express, filială a grupului chinez Alibaba, a anunţat că a încheiat luni un acord cu fostul fotbalist englez David Beckham, care va deveni ambasadorul global al mărcii sale timp de un an, scrie EFE.
Această asociere intervine în contextul în care AliExpress este unul dintre sponsorii oficiali ai EURO 2024 care se desfăşoară în Germania între 14 iunie şi 14 iulie. Acordul strategic dintre platforma de vânzări online şi Beckham nu urmăreşte doar promovarea brandului la nivel global, ci şi consolidarea prezenţei acestuia pe piaţa europeană, unul dintre obiectivele cheie ale grupului Alibaba.
EURO, al doilea cel mai urmărit turneu de fotbal din lume după Cupa Mondială, oferă brandului chinez o platformă ideală pentru a ajunge la o audienţă masivă, cu peste 5,2 miliarde de telespectatori la nivel mondial în ediţia precedentă, potrivit datelor UEFA.
Campania EURO 2024 a lui AliExpress, potrivit platformei, promite stimulente pentru fanii fotbalului, inclusiv tombole de milioane de euro în cupoane şi bilete gratuite la meciurile competiţiei continentale.
Parteneriatul cu Beckham ”are foarte mult sens”, deoarece ”el este un simbol al sportului şi stilului de viaţă la nivel mondial” şi ”va ajuta utilizatorii AliExpress să se apropie de acţiune pe tot parcursul turneului”, a declarat Gary Topp, directorul comercial european al platformei pentru South China Morning Post din Hong Kong.
Această mişcare a fost considerată de analişti ca o măsură de diferenţiere pe o piaţă din ce în ce mai competitivă, unde rivali precum platforma Temu câştigă teren.
Veniturile site-ului AliExpress în primul trimestru au crescut cu 45%, ajungând la 27,4 miliarde de yuani (3,81 miliarde de dolari), în mare parte datorită serviciului său premium Choice, potrivit celui mai recent raport financiar al companiei.
În plus, platforma şi-a extins prezenţa pe piaţa internaţională, oferind livrări online în ţări europene precum Germania, Franţa şi Portugalia în doar cinci zile.
AGERPRES