UEFA a anunţat joi reînnoirea acordului de sponsorizare cu Amazon pentru fotbalul feminin până în 2030, ceea ce va extinde sprijinul său pentru competiţii majore precum Liga Campionilor, care va debuta sub un nou format tip campionat în sezonul viitor, şi viitorul Campionat European din 2029, informează EFE.
Colaborarea dintre cele două entităţi include şi Programul de Inovare pentru actualul Campionat European, în care Spania şi Anglia se vor lupta pentru titlu în finala programată duminică la Berna. Acest program a fost dezvoltat de UEFA şi Şcoala de Inginerie şi Management din Vaud (Elveţia) pentru a investiga dezechilibrul de gen în antrenorat, reflectat în faptul că doar 4,5% dintre antrenorii din întreaga Europă sunt femei.
Acest lucru se va reflecta şi în campania „Off Mute” iniţiată de Uniunea europeană de fotbal, care colectează informaţii pentru a dezvolta resurse practice pentru UEFA, cluburi, antrenori şi organizaţii de bază, menite să îmbunătăţească sprijinul pentru jucătoare, şi lansarea primului magazin online oficial al Ligii Campionilor feminine în 2023.
Noul acord include, de asemenea, sponsorizarea Campionatului European de fotbal feminin Under-19 şi a Campionatului European Under-17 de fotbal în sală, alături de programul „Togheter#WePlayStrong” (Împreună#JucămPuternic) al UEFA, menit să încurajeze mai multe fete şi tinere să joace fotbal.
AGERPRES