După 28 de ani de prezenţă în sportul cu pedale, AG2R-La Mondiale predă frâiele echipei cicliste către Decathlon, care caută un nou partener pentru a-şi mări bugetul la peste 40 milioane de euro începând din 2026, au anunţat, luni, cele două echipe vizate, citate de AFP.
În plan tehnic, este vorba de o schimbare de acţionariat a France Cyclisme, structura juridică a actualei echipe Decathlon-AG2R, a cărei marcă polisportivă va deveni unicul proprietar la finalul anului.
Anunţul a fost făcut în marja Turului Franţei ale cărui prime patru etape au loc în regiunea Hauts-de-France, fief-ul celor două echipe.
Acesta este un moment de cotitură în istoria ciclismului francez, pentru că acest transfer de proprietate pune capăt prezenţei în plutonul ciclist a AG2R, care fusese sponsorul echipei din 1997 şi sponsor principal din 2000.
La începutul anului 2024, Decathlon a intrat rapid în prima linie cu ambiţii declarate. Cu rezultatele sale excelente în 2024 (a şasea echipă a lumii), confirmate de 16 victorii în acest sezon, formaţia condusă de Dominique Serieys, fost director la Mitsubishi Motor Sports şi Paris-Defense Arena, nu vrea să se oprească aici.
Deşi bugetul echipei se ridică la 28 milioane euro în acest sezon, „planul este de a depăşi 40 milioane începând din 2026”, a transmis Celine Del Genes, responsabil în cadrul Decathlon.
„Un nou partener se va asocia cu numele Decathlon. Dosarul este foarte avansat şi suntem încrezători că vom putea comunica numele până la finele Turului Franţei”, pe 27 iulie la Paris.
„Obiectivul nostru este să rămânem în Top 5 şi apoi să fim în Top 3 mondial şi să câştigăm Turul Franţei până în 2030”, a mai transmis Decathlon, care mizează pe tânăra speranţă franceză Paul Seixas (18 ani), considerat cu un viitor promiţător.
AGERPRES