Netflix a început filmările la un serial documentar despre Turul ciclist al Franţei 2022, asemănător cu cel consacrat Formulei 1 („Drive to Survive”), au anunţat joi platforma americană şi organizatorul Marii Bucle, ASO, transmite AFP, citat de Agerpres.
„Alcătuit din opt episoade de 45 de minute”, serialul „va ridica vălul asupra culiselor a opt echipe emblematice, de la pregătire până la linia de sosire: AG2R Citroen Team, Alpecin-Fenix, BORA-hansgrohe, EF Education-EasyPost, Groupama-FDJ, Ineos Grenadiers, Team Jumbo-Visma şi Team Quick-Step Alpha Vinyl”, a indicat ASO într-un comunicat.
La aceste echipe sunt legitimaţi ciclişti ca dublul campion mondial Julian Alaphilippe, Geraint Thomas, câştigătorul turului 2018, sau unul dintre favoriţii viitoarei ediţii, Primoz Roglic. Lipseşte însă UAE Emirates, formaţia dublului deţinător al titlului, Tadej Pogacar.
France Televisions, difuzor şi producător TV al Turului Franţei, este partener în acest serial documentar produsă de Quadbox, o companie înfiinţată şi deţinută în comun de Box to box Films, producătorul serialului „Drive to Survive”, ale cărui patru sezoane au popularizat Formula 1 în rândul unui nou public.
Filmările au început în martie şi vor continua până în iulie, serialul urmând să fie difuzat de Netflix începând din primul semestru al anului 2023.
„Acest proiect se înscrie mai mult ca oricând în strategia noastră globală, care urmăreşte să facă sportul nostru şi mai accesibil şi să îi permită să întâlnească un public şi mai larg”, explică directorul general al ASO, Yann Le Moenner, citat în comunicat.
France Televisions, partener, va difuza un documentar de 52 de minute cu câteva zile înainte de startul Turului Franţei 2023.
Netflix a anunţat la începutul anului un proiect asemănător pentru tenis, împreună cu ATP şi WTA, şi unul pentru golf, împreună cu PGA Tour.
Ciclismul a fost deja prezent pe platforma de streaming cu o miniserie dedicată echipei Movistar.
Sursa: Agerpres