Incidentele de la finala Ligii Campionilor la fotbal, care a avut loc pe 28 mai pe Stade de France, nu au legatură cu prezenţa suporterilor lui Liverpool „în jurul stadionului”, a afirmat miercuri preşedintele comisiei pentru cultură a Senatului Franţei, citat de AFP, potrivit Agerpres.
„Nu pentru că au fost suporteri ai lui Liverpool care şi-au însoţit echipa lucrurile au mers prost”, a asigurat Laurent Lafon la prezentarea unui raport al Senatului.
Laurent Lafon şi preşedintele unei comisii parlamentare, François-Noel Buffet, care au prezentat concluziile raportului, au subliniat în schimb „deficienţele autorităţilor” cu ocazia acestui fiasco, imputabile, potrivit lor, prefecturii poliţiei Parisului, ei denunţând totodată o „analiză” eronată a ministrului de Interne, Gerald Darmanin.
Gerald Darmanin a declarat, la puţin timp după meci, că prezenţa masivă a biletelor false la suporterii englezi a fost „principala cauză” a incidentelor produse la finală.
UEFA a anunţat ulterior, într-un comunicat, „o anchetă independentă privind evenimentele din jurul finalei Ligii Campionilor”. Forul fotbalistic european a explicat într-un comunicat că mii de suporteri ai echipei Liverpool au blocat turnicheţii de acces pe Stade de France cu bilete pe care le-au cumpărat, dar care s-au dovedit a fi false, ceea ce a dus la amânarea startului finalei Ligii Campionilor, dintre Real Madrid şi Liverpool.
Din cauza blocajelor s-a creat aglomeraţie la intrarea pe stadion, iar, ca urmare, startul meciului a fost amânat cu circa 35 de minute, pentru a permite accesul celor care aveau bilete autentice.
Poliţia a fost obligată să intervină cu gaze lacrimogene după ce mulţi suporteri au forţat filtrele de control din jurul stadionului.
Laurent Lafon a menţionat „o înlănţuire de disfuncţii” şi de „deficienţe” în legătură cu evenimentul de pe Stade de France.
Raportul Senatului Franţei recomandă aproximativ cincisprezece măsuri, inclusiv cea de „a impune operatorilor” să păstreze imaginile de supraveghere video „pe perioada legală de o lună” sau „obligativitatea folosirii unor bilete care nu pot fi falsificate”.
Potrivit lui Lafon, dacă „gestionarea biletelor a fost inadecvată”, ea „nu poate fi în niciun caz considerată ca fiind singura cauză sau cauza incidentelor”.
Sursa: Agerpres