Federaţia franceză de fotbal (FFF) şi Nike au anunţat marţi reînnoirea parteneriatului lor, început în 2011, acesta fiind un nou succes pentru compania americană, care a devenit recent sponsorul tehnic al selecţionatei Germaniei, informează AFP.
Producătorul de echipament sportiv din Statele Unite va continua aşadar să echipeze selecţionatele Franţei şi să-i păstreze pe Les Bleus, dublii campioni mondiali, în prestigiosul său portofoliu, care mai cuprinde naţionale precum Brazilia, Anglia sau Portugalia.
Însă acest acord, care se va întinde între 2026 şi 2034, reprezintă de asemenea o frumoasă operaţiune financiară pentru FFF. Deşi valoarea sa nu a fost comunicată, aceasta este superioară se pare contractului încheiat în urmă cu 13 ani şi care aduce între 40 şi 50 de milioane de euro anual federaţiei din Hexagon, conform presei franceze.
Pe lângă echiparea tuturor selecţionatelor franceze, noul parteneriat încheiat între FFF şi Nike va include şi „o componentă specifică dedicată fotbalului amator şi arbitrilor”, a precizat Federaţia franceză.
Înaintea semnării acordului cu FFF, Nike a dat o mare lovitură rivalei sale Adidas, punând capăt colaborării acesteia de lungă durată cu selecţionata Germaniei. Americanii au semnat un parteneriat valabil pentru perioada 2026-2034 cu Federaţia germană de fotbal (DFB), în valoare de 100 de milioane de euro pe an, după cum a dezvăluit cotidianul german Hadelsbatt.
AGERPRES