Academia de fotbal Gheorghe Hagi a prelungit cu trei ani parteneriatul cu OMV Petrom, contractul cu sponsorul principal având opţiunea de prelungire pe încă doi, scrie Agerpres.
Preşedintele clubului Farul Constanţa, Gheorghe Popescu, a declarat, într-o conferinţă de presă, că parteneriatul asigură peste jumătate din bugetul anual al academiei.
„Ne bucurăm să anunţăm prelungirea parteneriatului cu OMV Petrom, cel semnat în urmă cu trei ani. Parteneriatul validează ceea ce facem noi, la Constanţa, dar în acelaşi timp ne şi obligă foarte mult să facem performanţă. Noul parteneriat a fost semnat pe trei ani, cu posibilitatea de prelungire pe încă doi. Din punct de vedere financiar pot spun că acesta este mai bun decât precedentul pentru că şi costurile au crescut foarte mult. Este sponsorul principal şi acoperă undeva la cel puţin jumătate din costurile totale ale Academiei Gheorghe Hagi. Suma contractului cu partenerul nostru este confidenţială”, a menţionat Popescu.
„Pe lângă partea operaţională, o parte din sumele pe care le încasăm de la partenerul nostru le investim şi în infrastructură. Pentru că ne dorim ca în fiecare an ne dorim să creştem numărul copiilor care vin la noi la academie. La echipele naţionale de juniori ale României, aproximativ 20-30% din jucători vin de la Academia Gheorghe Hagi. Şi ne bucurăm că la ultimul congres FIFA academia noastră a fost dată ca exemplu la nivel mondial”, a explicat el.
Antrenorul formaţiei Farul Constanţa şi fondatorul academiei, Gheorghe Hagi, a declarat că strategia sa este să rămână cel mai bun la nivel de copii şi juniori, iar pentru acest lucru este nevoie de parteneri puternici.
„De când m-am retras gândul meu a fost să am o academie pentru copii, care mai întâi să practice sport, iar apoi să înceapă să practice performanţă. Cred că m-am ţinut de cuvânt şi ne dorim să facem la fel şi în continuare pentru că avem un partener puternic lângă noi. Strategia noastră este să rămânem cei mai buni, pentru că la nivel de academie au ajuns să ne cunoască şi cei din Europa. Dar dacă vrei să ai succes trebuie să o iei de jos, să investeşti în tineri. Cine investeşte în copii cred eu că are suflet, iar noi am dorit de la început să dăm ceva înapoi copiilor”, a menţionat Hagi.
Acesta a explicat că academia trebuie să devină competitivă şi la nivel de infrastructură, deoarece conceptul tehnic promovat în ultimii 14 ani şi-a demonstrat eficacitatea.
„Sportul are nevoie de parteneri pentru că în afară de performanţă există şi partea socială. Iar noi cu cât avem mai mulţi parteneri devenim mai puternici. Noi vrem să continuăm ce am făcut până acum şi să mărim numărul copiilor din cadrul academiei. De aceea avem nevoie de mai multe terenuri, trebuie să devenim competitivi pe partea de infrastructură şi după aceea să continuăm pe conceptul tehnic pe care îl avem deja. Concept tehnic care a dovedit că e bun pentru că a produs jucători foarte buni. Eu am mai zis că uneori atunci când îi văd pe cei mari îmi vine să mă las, iar când îi văd pe cei mici îmi vine iar pofta. Pentru că aşa este, la seniori sunt multe interese, ai rezultatul în faţă, iar eu când nu câştig 2-3 zile sunt supărat”, a afirmat Hagi.
Christina Verchere, CEO al companiei OMV Petrom, a afirmat la rândul ei: „Parteneriatul cu Academia Gheorghe Hagi face parte din misiunea noastră de a fi un membru responsabil al societăţii. Iar astăzi prelungim acest parteneriat cu cea mai mare academie de fotbal din România pentru că împărtăşim valori comune precum educaţia şi promovarea unei vieţi sănătoase”.
AGERPRES