FC Barcelona a doborât toate recordurile cu veniturile obţinute dintr-un El Clasico, cel din 11 mai, împotriva lui Real Madrid (4-3), pe Montjuic, cu un total de 13,8 milioane de euro, a anunţat clubul catalan de fotbal, într-un comunicat publicat luni.
În plus, clubul catalan, probabil în ultimul său an de exil pe Stadionul Olimpic înainte de a reveni pe noul Spotify Camp Nou, a atins recorduri generale la venituri, cu o creştere de 57% faţă de sezonul precedent, precum şi la numărul de spectatori, cu un plus de 14% faţă de anul precedent (medie de 45.962 de spectatori pe meci).
Cele mai izbitoare date se referă la El Clasico, care, potrivit Barcelonei, a marcat un ”înainte şi un după” în istoria economică a clubului catalan.
Victoria care le-a adus catalanilor practic titlul în La Liga a fost însoţită de recorduri fără precedent în ceea ce priveşte veniturile şi performanţa. Potrivit clubului, veniturile totale în ultimul Clasico au ajuns la 13,8 milioane de euro.
Aceste cifre reprezintă o creştere de 69% faţă de cel mai bun meci cu abonaţi (împotriva lui Real Madrid, în sezonul 2022/2023) şi o creştere de 37% faţă de cel mai bun meci fără abonaţi (Supercupa din 2017). Pentru acel meci, preţul mediu al biletelor, fără TVA, a ajuns la 554 de euro, ceea ce reprezintă cu 76% mai mult decât recordul anterior (un meci cu Real Madrid din sezonul 2018-2019).
Numai veniturile din vânzările VIP au ajuns la 4,2 milioane de euro (cu 38% mai mult decât recordul anterior), cu un preţ mediu pentru biletele Premium VIP de aproximativ 3.370 de euro. În ceea ce priveşte gradul de ocupare, 73% din capacitatea obişnuită a fost ocupată de membri sau însoţitori.
În ceea ce priveşte cifrele generale, clubul blaugrana susţine că în acest al doilea sezon pe Montjuic, ”cu o strategie clară de maximizare” a prezenţei şi a profitabilităţii per meci, a ”depăşit cu mult obiectivele stabilite”, atât în ceea ce priveşte veniturile, cât şi prezenţa fanilor pe stadion.
Veniturile totale au fost cu 57% mai mari decât în sezonul trecut, în ciuda faptului că au fost puse în vânzare cu 13% mai puţine bilete din cauza creşterii numărului de abonamente. Astfel, media pe meci a ajuns la aproximativ 2,8 milioane de euro, faţă de cele 2 milioane anterioare, adică o creştere directă de 22%.
În ceea ce priveşte prezenţa, sezonul s-a încheiat cu o medie de 45.962 de spectatori pe meci, cu 14% mai mult decât în anul precedent, şi cu un singur meci care a scăzut sub 40.000, meciul împotriva lui Leganes. Prin comparaţie, sezonul 2023-24 a avut 12 meciuri cu mai puţin de 40.000 de spectatori.
AGERPRES