Clubul de fotbal FC Barcelona a anunţat venituri record din sponsorizări şi merchandising, în valoare de 429 de milioane de euro în total, realizate în ultimul an fiscal, precum şi venituri prognozate pentru următorul sezon de 1,075 miliarde de euro, transmite EFE.
Într-un comunicat, clubul catalan se aşteaptă, de asemenea, să îşi crească veniturile cu 50 de milioane de euro odată cu revenirea treptată pe Spotify Camp Nou şi anunţă rezultate pozitive pentru sfârşitul anului financiar curent de 2 milioane de euro.
În schimb, estimează că impactul extraordinar al reevaluării Barca Produccions (178 de milioane de euro), al vânzării PSL (locuri VIP, 70 de milioane de euro) şi al sancţiunii UEFA (15 milioane de euro) rezultate din probleme de fair-play financiar, reflectă un rezultat net negativ după impozitare de 17 milioane de euro.
Pe partea pozitivă, clubul evidenţiază recordurile istorice obţinute în două domenii: sponsorizări (259 de milioane de euro) şi marketing (170 de milioane de euro), precum şi o reducere a datoriei de aproximativ 90 de milioane de euro faţă de sezonul precedent.
Noul acord cu Nike şi alte acorduri strategice au impulsionat sponsorizările, în timp ce comerţul electronic a fost decisiv, potrivit clubului, pentru performanţa în merchandising, cu o creştere de 55% faţă de sezonul trecut.
Veniturile pentru exerciţiul financiar 2024-2025 au ajuns la 994 de milioane de euro, în ciuda faptului că echipa continuă să joace meciurile pe Stadionul Olimpic Lluis Companys.
Conturile evidenţiază reducerea datoriei la 469 de milioane de euro, cu o scădere de două puncte procentuale a salariilor, acum la 54% din veniturile ordinare, ceea ce aduce nivelul în limitele stabilite de reglementările UEFA.
În ceea ce priveşte planurile financiare pentru sezonul 2025-26, care va fi marcat de revenirea treptată la Spotify Camp Nou, Barcelona prognozează un buget de venituri ordinare de 1,075 miliarde de euro, cu 81 de milioane de euro mai mult decât în exerciţiul financiar 2024-25.
Revenirea pe Camp Nou va creşte veniturile stadionului cu încă 50 de milioane de euro şi va impulsiona creşterea tendinţei pozitive a sponsorizărilor, precum şi un nou record al veniturilor din merchandising, cu obiectivul de a se apropia de 200 de milioane de euro, conform estimărilor clubului.
Toate acestea s-ar traduce într-un profit înainte de impozitare de 5 milioane de euro, consolidând astfel trei ani consecutivi de cifre pozitive.
AGERPRES