Producătorul Pirelli a limitat fiecare set de anvelope la un maximum de 25 de tururi la Marele Premiu de Formula 1 al Qatarului, care va avea loc pe 30 noiembrie, din cauza problemelor legate de uzura pneurilor, scrie DPA.
Decizia a fost luată de comun acord cu Formula 1, Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) şi echipele.
În urma acestei decizii, piloţii vor fi forţaţi să facă minimum două opriri în timpul cursei de 57 de tururi, dar cursa de sprint nu va fi întreruptă de opriri la boxe, având în vedere lungimea de 19 tururi.
”Această măsură a fost considerată necesară, în urma analizei pneurilor utilizate în 2024. Anul trecut, mai multe pneuri, în special cel stânga faţă, au atins nivelul maxim de uzură. Aceste condiţii, combinate cu energia laterală ridicată, au crescut oboseala structurală a construcţiei”, a declarat Pirelli într-un comunicat.
Pirelli a explicat, de asemenea, că problema este diferită de Marele Premiu al Qatarului din 2023, care a avut, de asemenea, impus un număr maxim de tururi obligatorii pentru schimbarea anvelopelor, deoarece aceasta a fost cauzată de bordurile care au creat micro-laceraţii în flancurile pneurilor.
De atunci, bordurile au fost modificate, ceea ce a evitat repetarea acestei situaţii anul trecut.
Toate tururile din antrenamente, calificări pentru cursa de sprint, cursa de sprint, calificările pentru Marelui Premiu
şi Marele Premiu în sine vor fi luate în considerare pentru fiecare set de anvelope, inclusiv tururile efectuate în spatele safety car-ului sau a unei maşini de siguranţă virtuale.
Înainte de începerea cursei principale, Pirelli va informa echipele câte tururi mai sunt disponibile pentru fiecare set de anvelope.
Marele Premiu al Qatarului este penultima cursă a anului, după Marele Premiu de la Las Vegas, programat pentru duminică. Sezonul se încheie la Abu Dhabi pe 7 decembrie.
Liderul din clasamentul piloţilor, englezul Lando Norris, are 24 de puncte avans faţă de coechipierul său de la McLaren, Oscar Piastri. AGERPRES



