Raliul Dakar din 2026 va reveni pentru a şaptea oară consecutiv pe dunele din Arabia Saudită, într-o ediţie de 8.000 de kilometri, între 3 şi 17 ianuarie, cu 11 etape, dintre care două etape maraton, informează EFE.
Această a 48-a ediţie include 4.748 km cronometraţi la moto şi 4.840 la auto, care vor fi parcurşi de-a lungul unui circuit imens cu startul şi sosirea la Yanbu, cu scopul de a menţine întotdeauna acelaşi nivel de dificultate pe tot parcursul traseului.
Anunţul a fost făcut de David Castera, directorul Raliului Dakar, în cadrul unui videoclip de prezentare lansat joi. Castera a explicat că raliul va începe pe teren stâncos cu secţiuni nisipoase şi dune mici, culminând în Alula în a doua zi de competiţie.
„Etapa a doua ne va duce la Alula, un loc frumos, care va avea multe pietre şi va avea o oprire la boxe la jumătatea probei speciale pentru piloţii care au suferit o pană”, a relatat el.
Printre noutăţile din acest an, la jumătatea primei săptămâni, în etapele 4 şi 5, concurenţii vor descoperi o variantă a etapelor tradiţionale de maraton, cu o noapte într-un bivuac-refugiu cu condiţii spartane, unde asistenţa va fi permisă doar între concurenţi.
„Am adoptat ideea unei etape de 48 de ore, dar acum toată lumea va fi grupată: maşini şi camioane pe de o parte, motociclete pe de altă parte. Şi vor trebui să fie autosuficienţi. Piloţii vor avea un sac de dormit, o pătură, un cort şi un kit de mâncare. Vor dormi singuri în deşert, îşi vor repara singuri vehiculele şi vor trebui să termine a doua parte a etapei, pentru care am fost puţin mai indulgenţi”, a explicat el.
Pe de altă parte, a doua etapă maraton-refugiu, care, la fel ca prima, are particularitatea de a trimite vehiculele FIM şi FIA pe rute diferite, va avea loc între zilele 9 şi 10: „Pentru a ajunge la bivuac trebuie să avansaţi pe un drum deşertic foarte dificil, fără dune. A doua parte va avea dune, una dintre marile provocări”.
De asemenea, înainte de a ajunge în ziua de repaus de la Riad, pe 10 ianuarie, concurenţii vor trebui să înfrunte etapa a 6-a, cea mai lungă şi „una dintre cele mai dificile” etape ale raliului, lungă de 925 de kilometri, care include o secţiune specială de 336 de kilometri formată în întregime din nisip şi dune.
O altă schimbare majoră pentru ediţia următoare a Raliului Dakar este absenţa „Empty Quarter”, cel mai mare deşert de nisip din lume, într-o ediţie care adaugă mai multă „navigaţie, dune şi autonomie”.
Lista oficială de înscrişi include piloţi şi echipe cu 325 de vehicule: 118 motociclete în FIM şi 207 în FIA, cu Yazeed Al Rajhi, campionul auto en titre, ca principală atracţie locală.
România va fi reprezentată la moto de Emanuel Gyenes, în timp ce la auto Dacia Sandriders va conta pe brazilianul Lucas Moraes, francezul Sebastien Loeb şi pe qatarianul Nasser Al-Attyah.
Programul cursei
3 ianuarie – prolog: Yanbu – Yanbu, 98 km (23 km de probă specială)
4 ianuarie, etapa 1: Yanbu – Yanbu, 518 km (305)
5 ianuarie, etapa a 2-a: Yanbu – AlUla, 504 km (400)
6 ianuarie, etapa a 3-: AlUla – AlUla, 666 km (422)
7 ianuarie, etapa a 4-a: AlUla – bivuac, 492 km (417) pentru moto, 526 km (451) pentru auto
8 ianuarie, etapa a 5-a: bivuac – Hail, 417 km (356) pentru moto, 428 km (372) pentru auto
9 ianuarie, etapa a 6-a: Hail – Riad, 920 km (331)
10 ianuarie: zi de pauză
11 ianuarie, etapa a 7-a: Riad – Wadi ad-Dawasir, 876 km (462)
12 ianuarie, etapa a 8-a: Wadi ad-Dawasir – Wadi ad-Dawasir, 717 km (481)
13 ianuarie, etapa a 9-a: Wadi ad-Dawasir – bivuac, 540 km (418) pentru moto, 531 km (410) pentru auto
14 ianuarie, etapa a 10-a: bivuac – Bisha, 417 km (371) pentru moto, 469 km (421) pentru auto
15 ianuarie, etapa a 11-a: Bisha – Al Henakiyah, 882 km (347)
16 ianuarie, etapa a 12-a: Al Henakiyah – Yanbu, 718 km (310)
17 ianuarie, etapa a 13-a: Yanbu – Yanbu, 141 km (105)
AGERPRES



