Pilotul olandez Max Verstappen (Red Bull) are o nouă şansă de a micşora handicapul faţă de piloţii de la McLaren în lupta pentru titlul mondial de Formula 1, în acest weekend, pe circuitul Hermanos Rodriguez din Ciudad de Mexico, acolo unde deţine recordul de victorii (5), se arată într-un comentariu al EFE.
Campionul mondial en titre a relansat lupta pentru titlul mondial după victoria de la Austin, din Marele Premiu al Statelor Unite, de duminica trecută.
După ce a câştigat cursa de sprint, pe care niciunul dintre piloţii McLaren nu a încheiat-o, din cauza coliziunii din primul viraj, Max a dominat apoi cursa de duminică de la început până la sfârşit. Lando Norris s-a clasat al doilea, iar Oscar Piastri, liderul la zi, pe locul cinci.
În acest moment, cu cinci Mari Premii şi două curse de sprint rămase (Brazilia şi Qatar), Piastri conduce cu 346 de puncte, cu 12 mai multe decât Norris şi cu 40 mai multe decât Verstappen, care la sfârşitul lunii august era tot pe locul trei în clasamentul general, dar la 104 puncte în urmă şi părea ieşit din calcule pentru titlul la piloţi. La constructori, McLaren şi-a asigurat matematic titlul în Singapore, al doilea consecutiv.
După ce a câştigat trei din ultimele patru curse (fără a pune la socoteală sprintul din Texas), la Monza (Italia), Baku (Azerbaidjan) şi Austin, şi după ce a terminat pe locul doi în nocturna din Singapore, ”Mad Max” a adăugat o tensiune psihologică suplimentară în lupta pentru titlul piloţilor în acest sezon.
În Mexic, olandezul are cinci victorii, fiind cursa pe care a câştigat-o de cele mai multe ori, la fel ca pe cea din Austria, pe circuitul de casă Red Bull Ring.
Verstappen şi piloţii de la McLaren vor atrage lumina reflectoarelor, dar cel mai recent câştigător din capitala mexicană, deocamdată, este spaniolul Carlos Sainz Jr (Williams), care anul trecut a obţinut ultima dintre cele patru victorii ale sale în F1 pe Autodromo Hermanos Rodriguez.
Circuitul mexican se dispută la cea mai mare altitudine din întregul Campionatul Mondial de Formula 1, la 2.285 de metri deasupra nivelului mării. Din cauza densităţii scăzute a aerului, toţi piloţii vor folosi configuraţii cu forţă de apăsare ridicată în maşinile lor. Pe Autodromo Hermano se vor folosi pneurile C2 (densitate dură, recunoscute după banda albă), C4 (medie, banda galbenă) şi C5 (moi, roşii). AGERPRES