Producătorii de motociclete vor trebui să folosească motoarele din 2025 şi în sezonul 2026 pentru că MotoGP va face trecerea de la capacitatea cilindrică de 1.000 cmc la 850 cmc începând cu sezonul 2027, a anunţat joi Comisia Grand Prix, citată de Reuters.
În ce priveşte specificaţiile motoarelor păstrate pentru anul 2026, vor fi făcute excepţii doar pentru chestiuni de siguranţă şi de fiabilitate.
”Comisia Grand Prix a aprobat propunerea pentru a controla costurile şi pentru a păstra un nivel competitiv pe cât posibil înainte ca MotoGP să facă trecerea la noile motociclete în 2027”, a transmis într-o declaraţie Comisia.
”Oricărui producător care nu urmăreşte creşterea performanţei îi este permis să obţină rectificări pentru siguranţă sau fiabilitate, sau pentru indisponibilitatea dovedită a componentelor”, a transmis asociaţia.
MotoGP a anunţat în luna mai că producătorii vor reduce capacităţile motoarelor la 850 cmc în anul 2027 pentru a face sportul mai sigur şi mai sustenabil, reducând în acelaşi timp numărul maxim de motoare permis pentru fiecare motociclist.
AGERPRES