Qatarul, ţara gazdă a Cupei Mondiale 2022 (20 noiembrie-18 decembrie), a cerut Federaţiei internaţionale de fotbal (FIFA) să interzică vânzarea de bere pe stadioanele sale, ceea ce ar aduce prejudicii unuia dintre sponsorii săi, marca de bere Budweiser, transmite EFE, citată de Agerpres.
Conform ziarului britanic The Times, familia regală face presiuni asupra FIFA pentru a interzice vânzarea de bere pe stadioane, unul din puţinele locuri unde se poate consuma alcool în timpul turneului final alături de zonele destinate fanilor.
Acest lucru ar afecta Budweiser, unul dintre sponsorii principali al evenimentului, care ar putea cere despăgubiri de milioane de dolari din partea turneului, neprimind vizibilitatea necesară şi neputând să-şi vândă produsele pe stadioane.
Qatarul este o ţară în care consumul de alcool este foarte restricţionat şi cu greu poate fi consumat în unele hoteluri din Doha. În timpul Cupei Mondiale acest regulament a fost relaxat, dar încă nu se poate cumpăra alcool din supermarketuri, pe lângă preţurile mari, cu un litru de bere care ajunge la peste 13 euro.
Organizatorii au activat ”happy hours” în hoteluri, ”fan zones” şi stadioane, unde s-a permis vânzarea de alcool, dar cu restricţii, astfel încât oamenii să nu cumpere mai mult de două beri în acelaşi timp.
Potrivit sursei menţionate mai sus, este probabil ca fanii să fie avertizaţi înainte de meciul de deschidere, Qatar-Ecuador (20 noiembrie), că nu pot consuma bere pe stadion.
Sursa: Agerpres