Federaţia Franceză de Fotbal (FFF) a anunţat o primă concesie în privinţa contractelor de sponsorizare, ca urmare a presiunii făcute de starul său, Kylian Mbappe, care a avertizat că nu va participa la şedinţele foto ale naţionalei Franţei din cauza neînţelegerilor cu companiile care îi pot folosi imaginea, scrie EFE, potrivit Agerpres.
Într-un comunicat difuzat luni, FFF a indicat că se angajează să revizuiască „în cel mai scurt timp” convenţia privind drepturile de imagine ale jucătorilor echipei naţionale, după ce până în prezent poziţia federaţiei era aceea de a nu aduce modificări până la Cupa Mondială din Qatar.
FFF precizează că a decis să efectueze această revizuire în urma discuţiilor „concludente” dintre reprezentanţii selecţionatei, preşedintele federaţiei, selecţionerul şi un manager de marketing.
Obiectivul federaţiei, conform versiunii sale, este de a stabili „un nou acord care să-i permită asigurarea intereselor sale ţinând cont de preocupările şi convingerile legitime exprimate în unanimitate de jucătorii săi”.
Anunţul FFF a venit la câteva ore după ce Kylian Mbappe a avertizat că va lipsi de la şedinţa foto în scop publicitar organizată marţi de federaţiei, aşa cum a mai făcut-o deja o dată în acest an. El a dorit să-şi exprime astfel dezacordul faţă de modul în care sunt aleşi sponsorii şi de a cere, aşa cum face de mult timp, o schimbare a convenţiei privind drepturile de imagine, pe care a semnat-o în 2017, la prima sa convocare alături de Les Bleus.
Mbappe, ca şi restul internaţionalilor francezi, a semnat acel document, care datează de la Cupa Mondială 2010, prin care fiecare fotbalist primeşte 25.000 de euro pe meci la echipa naţională şi, în schimb, FFF îşi poate negocia drepturile de imagine cu agenţii de publicitate.
Vedeta naţionalei Franţei a asigurat că refuzul său de a participa la aceste sesiuni nu are ca motiv banii, din moment ce toate câştigurile sale provenind de la sponsorii echipei naţionale sunt donate unor asociaţii caritabile, ci dorinţa de a nu fi asociat cu ceea ce anumite mărci reprezintă.
Este bine cunoscut faptul că Mbappe refuză să fie legat comercial cu companiile de fast-food sau societăţile de pariuri.
Sursa: Agerpres